روانشناسی رنگ ها در لباس

0

از تأثیر رنگ‌ها بر زندگی خود آگاهید؟ می‌دانید روانشناسی رنگ ها در لباس چیست؟ آیا می‌دانید هر رنگ لباس چه تأثیری بر روحیه شما و دیگران می‌گذارد. بی شک نباید از روانشناسی رنگ ها در لباس و تأثیر آن بر حالات افراد غافل شد. در این مقاله به این موضوع جالب می‌پردازیم.

تأثیر روانشناسی رنگ ها در لباس افراد

روانشناسی رنگ لباس یک موضوع بسیار جالب است و انتخاب های رنگی که در محیط شرکت ایجاد می‌کنید می‌تواند بر تعاملات شما با مشتریان، همکاران و نفوذ شما در محل کار تأثیر بگذارد. به عبارت بهتر رنگ‌هایی که در پیراهن، شلوار و اکسسواری و موارد دیگر به کار می‌برید، پیام‌هایی را به صورت ناخودآگاه بدون اینکه شما متوجه باشید برای مشتریان قدیمی، بالقوه و شرکای تجاری و… شما خواهند داشت. در این مقاله شما می‌آموزید که با استفاده از دانش روانشناسی رنگ ها در لباس، چگونه رنگ‌های مختلف را با هم ترکیب نموده و مناسب‌ترین ترکیب رنگ را داشته باشید.

مروری کلی از انواع رنگ‌ها

رنگ‌های تیره به عنوان رسمی‌تر، غالب و معتبر درک می‌شوند

رنگ‌های روشن باعث می‌شود که پوشنده بیشتر دوستانه و قابل دسترس باشد

برخی از رنگ‌های روشن، اعتماد به نفس و انرژی را به دست می‌آورند

رنگ‌های متمایل محافظه کارانه هستند و تهدید کننده‌تر هستند

رنگ‌های متضاد نیز می‌توانند یک پیام خاص ارسال کنند.

روانشناسی رنگ ها در لباس| رنگ آبی

آبی اولین رنگی است که ما بحث خواهیم کرد و شامل همه مشتقات آبی می‌شود. رنگ آبی باعث ایجاد اعتماد مؤثر است و به نظر می‌رسد حرفه‌ای و قابل اعتماد باشد. بهترین زمان برای پوشیدن آبی می‌تواند زمان‌های زیر باشد:

شاید براتون جالب باشه:
فواید روغن زیتون برای مو

_محیط‌های فروش

_جلسات فروش اولیه و گام‌های کسب‌وکار برای مشتریان احتمالی

_ملاقات با مشتریان برای بحث در مورد مسائل مربوط به محصول، خدمات یا تجربه منفی که آن‌ها با شرکت، خدمات و یا محصول شما دارند.

_هنگام ملاقات با زنان، چرا که این رنگ باعث ارسال سیگنال‌های قابل اعتماد به آن‌ها می‌گردد.

روانشناسی رنگ ها در لباس| رنگ قرمز

رنگ قرمز، رنگ مخاطره آمیز و تحریک کننده است. رنگ قرمز می‌تواند حس اعتماد به نفس، اقتدار، تعهد و تمرکز و همچنین موفقت و اشتیاق را نشان دهد. قرمز می‌تواند در جذب توجه و ایجاد هیجان برای نگه داشتن تمرکز مردم و مؤثر باشد. از سوی دیگر، قرمز همچنین می‌تواند پیام‌هایی از تهدید، تجاوز، استرس و خطر را ارسال کند. سرخ می‌تواند به عنوان جسور، تهاجمی و حتی سرکش باشد. همچنین می‌تواند به احساسات، خاطرات و تجربیات منفی مانند خون، آمبولانس، بیمارستان و علائم توقف متصل شود. بهترین زمان برای پوشیدن قرمز ممکن است؛

_ زمانی که می‌خواهید اعتماد به نفس و ایستادگی خود را نشان دهید

_تمایل به انتقال شور و قدرت دارید

_ هنگامی که تلاش می‌کنید دیگران را متقاعد کنید یا تحت تأثیر قرار دهید به خصوص در هنگام برخورد با مردان!

_هنگام صحبت در جمع

قرمز همچنین می‌تواند در تنظیمات اجتماعی بسیار مؤثر باشد اگر شما تنها هستید و مایل به جلب توجه به خودتان هستید. رنگ قرمز می‌تواند توجه ما را تحت تأثیر قرار دهد و شما را جذاب‌تر نماید. همچنین ثابت شده است که قرمز دارای متون مربوط به جنس و جاذبه است و شما ممکن است یک نمونه از این را در صحنه لباس قرمز در اول فیلم ماتریس به یاد آورید.

شاید براتون جالب باشه:
ماسک خانگی جهت جلوگیری از چین‌وچروک پوست؟

مواردی که پوشیدن رنگ قرمز توصیه نمی‌شود:

_هنگام مصاحبه شغلی

_برای جلسات حل اختلاف

روانشناسی رنگ ‌ها در لباس| رنگ صورتی

شاید در تصور بسیاری رنگ صورتی مختص زنان است ولی در واقع مردانی که صورتی می‌پوشند اشخاصی با اعتماد به نفس بالا و قوی هستند. یکی از مکان‌هایی که پوشیدن رنگ صورتی پیشنهاد می‌گردد در هنگام ملاقات با زنان است.

روانشناسی رنگ ها در لباس | رنگ بنفش

بنفش ترکیبی از دو رنگ قدرتمند آب و قرمز است. رنگ بنفش می‌تواند در کراوات و یا حتی در جزئیات کوچک لباس به کار رود و ترکیب آن با رنگ صورتی پیام‌های زیادی را به مخاطب انتقال می‌دهد.

روانشناسی رنگ ها در لباس | رنگ سبز تیره

روانشناسی رنگ ها در لباس در مورد سبز تیره می‌گوید که این رنگ نشانی از ثروت و قدرت و پیروز شدن است. می‌توانید ترکیبی از رنگ سبز تیره را در لباس‌های خود به کار ببرید به خصوص اگر در موارد زیر حضور دارید:

فروش

تأثیر و مذاکره

شرکت در مصاحبه شغلی یا بحث در مورد ارتقاء / افزایش حقوق

روانشناسی رنگ ها در لباس | رنگ زرد

درست است که رنگ زرد سیگنال‌های ظاهری، خوش‌بینی و انرژی خوب را به طور کلی به ارمغان می‌آورد ولی بهتر است که در جلسات جدی و رسمی از آن در لباس‌هایتان استفاده نکنید. در عوض می‌توانید از این رنگ در جلسات غیر رسمی‌تر استفاده کنید. این رنگ دارای ظاهری سرگرم کننده است و برای مقاصد تجاری چندان توصیه نمی‌گردد.

روانشناسی رنگ ها در لباس | رنگ نارنجی

نارنجی می‌تواند نشانی از خلاقیت و منشأ انرژی‌های مثبت باشد. نارنجی انتخاب خوبی برای:

شاید براتون جالب باشه:
مراقبت از پوست و مو

جلسه هیئت مدیره

جلسات مشتری

فروش و مذاکره

مصاحبه شغلی و بحث در مورد تبلیغات

 

پیشنهاد اسکای پیا برای شما:

اشتراک گذاری

درباره نویسنده

یک پاسخ قرار دهید